עוד מקום מעניין

אחד האתרים שהיה לי מעניין לבקר בו בארה"ב היה הסופרמרקט, ולא משנה איזה. יצא לי להיות בכמה מהם. בביקור בסופרמרקט ניתן לקבל תמונה על הרגלי הצריכה של האוכלוסייה המקומית. אני גדלתי במושב, בתוך הטבע, ועד היום אני מחוברת לטבע, ובמיוחד אחרי שחזרתי לגור בצפון לפני שנה. בסופרמרקט האמריקני ראיתי עוד עדות לכך שהאדם, במיוחד האמריקני, מתרחק מהטבע.

קיים שם מגוון גדול של מזון מוכן חתוך. הצרכן לא צריך לטרוח כלל – לא לבחור את הפרי/ירק הטוב יותר בדוכן, לא לרחוץ אותו ולא לחתוך אותו. ראיתי שקית עם חתיכות פירות מוכנים לאכילה, או למשל מגש עם קרואסונים חתוכים ובתוכם גבינה צהובה וסביבם ירקות חתוכים. אפילו בקרואסונים לא צריך לטפל, הכל מוכן, רק להושיט יד ולאכול. האם אתם סבורים שיש ילדים אמריקנים שחושבים שפירות גדלים בחתיכות בשקיות ניילון ולא יודעים לקשר בין הפרי המקורי לבין החתיכות שלו? כמו הילדים העירוניים אצלנו שחושבים שהחלב מגיע משקיות וקרטונים במקרר ולא יודעים שהוא מגיע מהפרה.

בעבר הרחוק האדם היה צריך לעבוד קשה כדי לאכול. הוא קטף ואסף פירות וירקות וצד חיות בטבע. אחר כך הוא למד לגדל את החי והצומח, אבל עדיין היה צריך להשקיע אנרגיה ועבודה רבה כדי להגיע למוצר הסופי שאפשר לאכול. הגענו לשלב בו העבודה להשגת מזון לא כוללת טיפול במזון, לפחות עבור אנשים מסוימים. אדם עובד בעבודתו, במשרד, במפעל וכו' ובסוף היום קונה בסופרמרקט מזון חתוך ומוכן, פותח את האריזה ולא משקיע אף קלוריה כדי להכין מזון. האם זה בריא? לא בטוח. דבר נוסף שמעניין אותי הוא מה קורה לתכולת הויטמינים בפירות והירקות החתוכים. כל עוד הפרי/ירק שלם, הקליפה מגינה עליו והויטמינים שמורים. ברגע שחותכים אותו החמצן בא במגע עם בשר הפרי ומתחיל להרוס חלק מהויטמינים.

כן, גם בארץ יש ירקות חתוכים, למשל תערובת ירקות לסלט, אבל החלק היחסי של המוצרים החתוכים והמוכנים שאני רואה מכלל המוצרים בסופרמרקט הוא קטן מאוד בהשוואה למגוון בסופרמרקט אמריקני. אני מקווה שהצרכנים בארץ יבינו איזה מזון בריא יותר ויישארו קצת יותר קרובים לטבע.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

