הפתעה והארה, ולסיום גם תמונות

אחרי שהיינו בדרך 25.5 שעות וישנתי בערך 4 שעות לסירוגין כמובן שהייתי עייפה מאוד. ביום הראשון אחרי הטיסה עדיין הייתי עייפה וחשבתי שבזה מסתכמת היעפת. אבל מסתבר שלעבור 10 אזורי זמן זה לא פשוט. רק יומיים אחרי הטיסה הרגשתי את היעפת במלואה. מן תחושה של כבדות באזור המצח, עייפות ומן הרגשה של להיות חולה כשאני יודעת שאני לא חולה. רק כעבור 5 ימים חזרתי להרגיש טוב, וחזרתי למיטבי רק אחרי 7-8 ימים. אני חושבת על זה שאמרו לי שבכיוון ההפוך (ממערב למזרח) זה גרוע יותר. קשה לדמיין משהו גרוע יותר.

בשעות היום חם כאן כמו בארץ, בערך 30 מעלות, רק הרבה יותר יבש. עם שקיעת השמש חיכתה לי הפתעה. נעשה קר. וכשאני אומרת קר, אני מתכוונת לכך שהיה קר! 17-18 מעלות צלסיוס. הבעיה שכאשר שאלתי את בן זוגי היקר לפני הנסיעה מה מזג האוויר כאן, איך זה בהשוואה לכרמיאל, הוא אמר שזה בערך אותו דבר. כן, זה נכון לגבי שעות היום, אבל לא לגבי הערב. לכן לא היו לי בגדים מספיק חמים ללבוש בערב. טוב, לקחתי סוודר מאמו וזה עזר, אבל בפעם הבאה אדע לבדוק בעצמי. הבחנתי גם שאור השמש שונה כאן, קצת פחות חזק ושיערתי שקו הרוחב אינו כמו בישראל. אכן, לוס אנג'לס נמצאת כמעלה אחת צפונית לקו הרוחב של כרמיאל וזה כנראה מסביר בחלקו את הקור היחסי בשעות הלילה. שלא תחשבו שאני מתלוננת. אני מאוד שמחה להשאיר את החום והלחות של הארץ מאחוריי לשבועיים.

אחד הדברים הראשונים שעשינו כאן היה להתלוות לאמו של בן זוגי לסיבוב הקניות הרגיל שלה. היינו בסופרמרקט רגיל ושם התחלתי להבין למה אחוז השמנים באמריקה כל כך גבוה. בקבוקי השתייה הקלה מכילים שני ליטרים, אין בקבוקים של ליטר וחצי כמו בארץ. הבקבוקים הקטנים מכילים חצי ליטר וגם 3/4 ליטר. פחית שתייה מכילה 355 מ"ל (12 אונקיות) לעומת 330 מ"ל בארץ. נסענו גם לשוק איכרים של יום ראשון, וזה היה שוק איכרים אמיתי. באותו יום עדיין לא הייתה לנו מצלמה, אבל בסוף כן הייתה לי הזדמנות לצלם. על הסיבה לכך אכתוב באחת הרשומות הבאות. בשוק יש סוגים שונים של תירס, של עלי ירק, דלועים בצבעים שונים ובצורות שונות, שזיפים מזנים מוכרים ולא מוכרים, ועוד ועוד. בקליפורניה יש השפעה מקסיקנית חזקה בגלל הקרבה הגיאוגרפית והאוכלוסייה המקסיקנית הגדולה שמהגרת לארה"ב באופן חוקי ולא חוקי. בשוק היו מאכלים מקסיקנים שונים, רטבים ותבלינים, פלפלים ומה לא.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

2 תגובות

  1. […] ומטופח בגודל בינוני, וחוץ מזה שהכלב לבש מעיל (הלו, בחודש אוגוסט בשעות הצהריים חם בלוס אנג'לס, מה חטא הכלב?) הוא נעל נעליים על ארבע רגליו. הבגדים שלא […]

  2. […] הפתעה והארה, ולסיום גם תמונות […]

כתיבת תגובה

