על סדר היום

אחד היתרונות בעבודה כעצמאית הוא שאני אחראית לסדר היום שלי. במשך 12 שנים עבדתי בתרגום במקביל לעבודתי כאחות שכירה. בבוקר עבדתי במרפאה ובערב תרגמתי ולא הייתה לי אפשרות לסדר את יומי אחרת. לפני כשנה הפסקתי לעבוד כאחות וכעת אני עוסקת רק בתרגום. זה שינוי גדול מאוד בחיים שלי וחשבתי שזו ההזדמנות להפסיק לתרגם בערב ולהתחיל לעבוד כמו כל בן אדם "נורמלי".

למרות זאת, עדיין המשכתי לעבוד בערב וסדר היום שלי הוא בערך כזה: אני קמה בין שבע לשמונה בבוקר, אוכלת ושותה מול הטלוויזיה… ואז ממשיכה לצפות בטלוויזיה. לא שאני מכורה לקופסה הזו, אבל המוטיבציה שלי לעבוד בבוקר לא ממש גבוהה. גם אם אני מסיימת לאכול ועוברת לחדר העבודה, אני יושבת מול המחשב ועוסקת באלף ואחת פעילויות שאינן תרגום. אני גולשת באינטרנט להנאתי, מבצעת כל מיני מטלות קטנות הקשורות לבית ועוד כהנה וכהנה. רק לא עוסק ממש בתרגום. בינתיים, מגיעה שעת הצהריים, אני מכינה ארוחת צהריים ואוכלת, ואז לרוב כבר מגיעה הסיאסטה, הרי אני אחרי לפחות שלוש שעות גלישה באינטרנט. מעייף. כך אני מוצאת את עצמי מגיעה לשעות אחה"צ ואז מתחילה לתרגם. כמובן שזה נמשך 6-8 שעות, הרי בבוקר לא ממש עבדתי.

כבר כמה חודשים שאני שואפת לעבוד בערך מתשע בבוקר עד חמש-שש לפנות ערב ואז להיות פנויה. בשבועות האחרונים ניסיתי לעשות זאת אבל גם אם התחלתי לתרגם בבוקר מצאתי את עצמי עובדת גם בערב. רבים מלקוחותיי הם מחו"ל. איזור הזמן של הלקוחות מאירופה הוא בדרך כלל שעתיים אחרי הזמן כאן, אבל איזור הזמן של הלקוחות מארה"ב הוא שבע עד עשר שעות אחרי הזמן כאן. כלומר, יום העבודה שלהם מתחיל כשכאן השעה ארבע אחר הצהריים. רוב הפניות אליי נעשות בשעות הערב, כך שגם בשעות 21:00-23:00 בלילה אני רוצה להיות ליד המחשב כדי שאם פונים אליי בעניין מיזם חדש אוכל להגיב מיד ולקבל את העבודה.

לא רק איזור הזמן ממלא תפקיד, אלא גם שבוע העבודה הנהוג באותה מדינה. במערב אירופה ובארה"ב שבוע העבודה מתחיל ביום שני ומסתיים ביום שישי. לפיכך, התקשורת שלי עם לקוחות מארה"ב מתקיימת מיום שני אחה"צ ועד יום ששי בלילה, לפי הזמן המקומי כאן.

לפני כמה ימים נפל לי האסימון. אין סיכוי שאעבוד כמו בן אדם "נורמלי", כל עוד אני מתייחסת לנורמה הנהוגה בישראל. אני עובדת בכפר הגלובלי ומקום מושבם של הלקוחות הוא שמגדיר את הנורמה לפיה עליי לפעול.

הפסקתי להילחם ולנסות לשנות את סדר היום. העבודה בערב מתאימה לי גם מבחינת השעון הביולוגי שלי וגם מבחינת הלקוחות שלי.

איך נראה סדר היום שלכם? איך אתם מתמודדים עם עבודה מול איזורי זמן שונים משלכם?

7 תגובות

  1. לדעתי ההתחשבות באזורי הזמן צריכה להיות הדדית. הלקוחות שלי יודעים ששעות העבודה הרגילות שלי הן שמונה בבוקר עד שש וחצי בימות השבוע, ואם אני מקבל הודעת דוא"ל אחרי זה, סביר מאוד שאענה להם רק למחרת.

    אבל הם יודעים גם שאני בודק דואר בתשע-תשע וחצי בערב ואם יש משהו דחוף מאוד, אטפל בו. בכל מקרה אני מבהיר להם שאם זה משהו היסטרי, הם חייבים להתקשר ולוודא שאכן אני זמין.

    ככה אני מונע הטרדה בשעות שהן לא שעות העבודה על דברים לא היסטריים, ואם אני כן מטפל במשהו דחוף מאוד, אז הלקוח מעריך את זה ולא לוקח זאת כמובן מאליו.

  2. הלקוחות שלי יודעים מה השעה אצלי, ובדיקת המייל בערב היא בחירה שלי. העניין יותר קריטי כשמדובר בהודעות על עבודות שאני מקבלת דרך פלטפורמות של מתרגמים, כגון Proz ושם כל הקודם זוכה.

  3. אני לא מתרגמת, אבל מזדהה אתך כי גם אני גיליתי שבעצם השעון הביולוגי שלי לא הולך עם עבודה מתשע עד חמש. חייכתי לי למקרא המשפט הראשון שלך, כי מנסיוני זה לאו דווקא יתרון – זה שאני אחראית על סדר היום של עצמי זה דווקא דורש ממני הרבה הרבה יותר משמעת עצמית. והמעבר מלוח זמנים שמוכתב ע"י מעסיק למצב שבו את מארגנת לעצמך את לוח הזמנים שלך, זה מעבר שכרוך בתהליך למידה – תהליך של היכרות עם עצמך בצורה שלא היתה נחוצה כל זמן שבוס הכתיב לך מתי את צריכה להיות בעבודה. כי את זו שצריכה להחליט עד כמה תלכי עם השעון הביולוגי ועד כמה תכריחי את עצמך להיאבק בו. זה לא תמיד קל.

  4. הגדרת את העניין יפה, תהליך למידה, שזה בעצם מה שאני עוברת.

  5. […] את הזמן שלי. ואחרי שמצאתי את עצמי לאחרונה מגיבה על שני פוסטים באותו נושא, הגעתי למסקנה שזו לא רק אני שמוצאת את התהליך […]

  6. […] את הזמן שלי. ואחרי שמצאתי את עצמי לאחרונה מגיבה על שני פוסטים באותו נושא, הגעתי למסקנה שזו לא רק אני שמוצאת את התהליך […]

  7. […] את הזמן שלי. ואחרי שמצאתי את עצמי לאחרונה מגיבה על שני פוסטים באותו נושא, הגעתי למסקנה שזו לא רק אני שמוצאת את התהליך […]

כתיבת תגובה

